2010. december 19., vasárnap

Gyors túrós pogácsa

Lehet hogy mindenki számára evidens, hogy minden típusú túrós pogácsához csupán ennyi hozzávaló kell, de számomra nem volt az, én most találtam fel a csövön a lukat... :)
Az októberi babások fórumáról való a recept, kipróbáltam BL80-as liszttel és kukoricalissztel is. Nekem az előbbivel jobban ízlett, a kukoricalisztes változattól többet vártam. A fáma szerint bármilyen lisztből el lehet készíteni, akár teljes kiőrlésűből is.

A recept:
25 dkg liszt
25 dkg túró
25 dkg margarin (én Rama margarint használok)
ízlés szerint só
tetjére szórásnak szintén ízlés szerint szezám-, kardamom-, köménymag stb.

A hozzávalókat összegyúrjuk, ízlés szerint sózzuk, majd 1 napot állni hagyjuk. Kiszaggatjuk, megszórjuk, megsütjük, megesszük. Még melegen, hogy megfeküdje a gyomrunkat. :) Én megkentem a tetejét tojássárgájával, utána szórtam rá a magokat. Akkor sincs tragédia, ha nincs időnk egy napig állni hagyni, türelmetlen lévén kipróbáltam ezt a verziót is, finom lett így is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése